Dizel ubrizgavanje

Common-rail sustavi imaju modularnu izvedbu. Svaki sustav sastoji se od visokotlačne pumpe, injektora, zajedničkog voda i elektroničke upravljačke jedinice.

Što je 'Common-rail' sustav ubrizgavanja dizel goriva?

Sustav je ime dobio po zajedničkom visokotlačnom spremniku (Common-rail - zajednički vod) koji opskrbljuje sve injektore odnosno cilindre gorivom. Kod konvencionalnih sustava za ubrizgavanje dizela, tlak goriva mora se stvarati pojedinačno za svako ubrizgavanje. Međutim, kod Common-rail sustava, stvaranje tlaka i ubrizgavanje odvojeni su, što znači da je gorivo uvijek dostupno pri potrebnom tlaku za ubrizgavanje.

Kod konvencionalnih sustava za ubrizgavanje dizela, tlak goriva mora se stvarati pojedinačno za svako ubrizgavanje. Međutim, kod Common-rail sustava, stvaranje tlaka i ubrizgavanje odvojeni su, što znači da je gorivo uvijek dostupno pri potrebnom tlaku za ubrizgavanje. Stvaranje tlaka odvija se u visokotlačnoj pumpi. Pumpa tlači gorivo i dovodi ga kroz visokotlačnu cijev u ulazni otvor voda, koji djeluje kao zajednički visokotlačni spremnik za sve injektore. Otuda i naziv „Common-rail” (zajednički vod). Iz zajedničkog voda se gorivo distribuira do pojedinačnih injektora, koji ga ubrizgavaju u cilindre.

Bosch u ponudi ima Common-rail sustave za sve modele vozila, od mikro automobila do teških luksuznih limuzina, radnih strojeva te gospodarskih vozila. Visokotlačne pumpe rade na tlaku između 1100 i 2500 bar. Dostupni su i sustavi s individualnim pumpama (utične pumpe). Injektori upotrebljavaju ili elektromagnetski ventil ili Piezo tehnologiju.

Prednosti Common-rail sustava ubrizgavanja:

  • Čisto i visoko učinkovito ubrizgavanje goriva zbog iznimno kratkih vremena ubrizgavanja te mogućnosti višestrukog ubrizgavanja,
  • Visoka učinkovitost motora i ujednačen rad uz malu potrošnju i emisije
  • Može se upotrijebiti kod svih modela vozila zbog modularne izvedbe

Sustav ˝Common-rail˝ ubrizgavanja dizel goriva u vozilima koristi se od 1997.g., a prva osobna vozila koja su bila opremljena takvim sustavom bili su Alfa Romeo 156 1.9 JTD te Mercedes-Benz 220 CDI ( motor OM 611).